Reklam ve pazarlama iletişimi ekosisteminde net sıfıra giden somut adımlar atıldı. Ad Net Zero Europe çalışmalarını rehber alarak Türkiye’ye özgü hazırladığımız eylem planı ve rehberler yayınlandı. Beş başlıkta, kurum içinden prodüksiyona, medya yatırımlarından etkinliklere ve yaratıcı etkiye kadar tüm süreçleri kapsıyor.
🍃 Eylem 1 – İşletmelerde Emisyonlar: Ölç-azalt-denge döngüsü, yıllık plan ve hızlı kazanımlar
🍃 Eylem 2 – Prodüksiyon Emisyonları: Çekim öncesi / sırası / sonrası için enerji, lojistik ve atık yönetimi standartları
🍃 Eylem 3 – Medya Emisyonları: medya yatırımlarında karbon muhasebesi ve raporlama çerçevesi
🍃 Eylem 4 – Ödüller ve Etkinlikler: Düşük karbonlu etkinlik tasarımı, ölçüm ve azaltım
🍃 Eylem 5 – Davranışsal Etki: İçerikte sürdürülebilir davranışları teşvik, “yeşil aklama”dan kaçınma kontrol listesi
