İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Türkiye’de küresel standartlara uygun “Sorumlu Reklamcılık Ekosistemi”ni oluşturmak, büyümenin sağlıklı ve organize şekilde sürdürülmesini sağlamak amacıyla kurulan Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD)’nin üyesi oldu.
REPİD, 26 Aralık 2023’te ilk Genel Kurulu’nu yaparak Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), Açıkhava Reklamcılar Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve üyelerinin katılımıyla kuruldu.
REPİD’in öncelikli konuları cross-media ölçümü, marka güvenliği, sürdürülebilirlik, yapay zekâ sektörel ve mevzuat uyumu konularının ve Reklamın Ekonomiye Katkısı gibi makro düzeydeki sektör araştırmaları olacak. İDA, reklamcılık ve pazarlama ekosistemi içinde üzerine düşen sorumlulukların gereği olan tüm faaliyetlere katkı sağlayacak.